تصویری که در مقاله قبلی وارد کردیم را میتوان به روشهای مختلف با استفاده از ابزارهای ویرایش اسپرایت در یونیتی تغییر داد تا ظاهرش عوض شود. (مطالعه مقاله ایجاد اسپرایت در یونیتی)
اسپرایت (Sprite) در یونیتی به تصاویر دو بعدی اشاره دارد که به عنوان عناصر گرافیکی در بازیهای دو بعدی یا در رابط کاربری (UI) استفاده میشوند. به عبارت دیگر، یک اسپرایت میتواند یک شخصیت، شیء، پسزمینه یا هر عنصر نمایشی دیگری در یک بازی دو بعدی باشد.
بالای سمت چپ رابط کاربری یونیتی، یک نوار ابزار هست که تصویرش را پایین میبینید.
بیایید در رابطه با عملکرد این دکمهها صحبت کنیم:
- ابزار دست (Hand) برای جابجایی در صحنه استفاده میشود، بدون اینکه هیچ شیئی را تغییر بدهد.
- ابزار بعدی که مشاهده میکنیم جابجایی (Move) است. ابزاری برای جابجا کردن اشیا در دنیای بازی.
- در وسط، ابزار چرخش (Rotate) را داریم، برای چرخش و تغییر زاویه اشیا حول محور Z در دنیای بازی (یا شی والد).
- ابزار تغییر مقیاس (Scaling) ، این ابزار به شما اجازه میدهد اندازه (مقیاس) اشیا را در راستای محورهای مشخص تغییر بدید.
- در نهایت، ابزار مستطیل (Rect) را داریم. این ابزار مانند ترکیبی از ابزار حرکت (Move) و تغییر مقیاس (Scaling) عمل میکند، اما مستعد از دست دادن دقت است. بیشتر برای چیدمان عناصر رابط کاربری (UI) مفید است.







