درس ۳: آشنایی با محیط اسکرچ

آشنایی با محیط اسکرچ

برای آشنایی با محیط اسکرچ تصویری از محیط آن را با معرفی بخش‌های مختلف برایتان آوردیم و در زیر نیز توضیحاتی داده‌ایم:

صحنه (Scene) جایی است که فعالیت‌ها در پروژه شما انجام می‌شود. صحنه دارای یک یا چند تصویر پس زمینه به نام پس زمینه (Backdrops) است.

شکلک‌ها یا کاراکترها (Sprites) شخصیت‌ها و اشیایی هستند که در صحنه ظاهر می‌شوند. به شکلک‌ها با استفاده از بلوک‌های کد اسکرچ دستورالعمل‌هایی داده می‌شوند. این همان کار برنامه نویسی است.

بلوک‌های کد را از فهرست بلوک‌ها به فضای کد بکشید تا شکلک‌ها و صحنه خود را برنامه‌نویسی کنید. بلوک‌های کد می توانند یک شکلک را به اطراف حرکت دهند، ظاهر آن را تغییر دهند و صداهایی را پخش کنند.

شکلک‌ها می‌توانند چندین لباس داشته باشند. برای تغییر ظاهر یک شکلک می‌توانید لباس او را تغییر دهید. این کار را می‌توان برای اثراتی مانند دادن ظاهر پیاده روی استفاده کرد.

در اسکرچ چه‌کار می‌توان کرد

اسکرچ به ما امکان ساخت بازی، انیمیشن و داستان‌سرایی می‌دهد.

کار با اسکرچ بسیار ساده است. با استفاده از بلوک‌های رنگی کد که مانند قطعات خانه‌سازی هستند می‌توانیم مفاهیم برنامه‌نویسی را یاد بگیریم.

اسکرچ یک آغاز خوب برای شروع برنامه‌نویسی حرفه‌ای است.

این مقاله برای آشنایی با محیط اسکرچ بوده و در آموزش‌های آینده برنامه‌نویسی و ساخت بازی آغاز خواهد شد. پس همراه ما باشید.

آموزش رایگان، ساده و تصویری اسکرچ وب‌دانش

منبع: https://projects.raspberrypi.org/en/projects/getting-started-scratch/3

دیدگاه‌ها

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری علامت گذاری شده اند.