متغیرها در پایتون

متغیرها در پایتون

متغیرها در پایتون و البته در تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی برای ذخیره مقادیر داده‌ها کاربرد دارند.

ایجاد متغیر در پایتون

پایتون هیچ دستوری برای تعریف متغیر ندارد.

یک متغیر لحظه‌ای ایجاد می‌شود که برای اولین بار مقداری را به آن اختصاص می‌دهید.

x = ۵
y = “John”
print(x)
print(y)

متغیرها نیازی ندارند که با نوع خاصی اعلان شوند و حتی می‌توانند پس از تنظیم شدن، نوعشان را تغییر دهند.

x = ۴       # x is of type int
x = “Sally” # x is now of type str
print(x)

Casting

اگر می‌خواهید نوع داده یک متغیر را مشخص کنید، این کار را می‌توان با Casting انجام داد.

x = str(۳)    # x will be ‘3’
y = int(۳)    # y will be 3
z = float(۳)  # z will be 3.0

نوع داده متغیر

برای فهمیدن نوع داده متغیر (data type) از این تابع استفاده کنید: ()type

x = ۵
y = “John”
print(type(x))
print(type(y))

تک یا دابل کوتیشن؟

متغیرهای رشته‌ای را می‌توان با تک یا دابل کوتیشن نشان داد، تفاوتی نمی‌کند.

x = “John”
# is the same as
x = ‘John’

حساسیت به حروف کوچک و بزرگ

دقت کنید که نام متغیرها به کوچکی و بزرگی حروف حساس هستند.

در کد زیر دو متغیر متفاوت ایجاد شده:

a = ۴
A = “Sally”
#A will not overwrite a

منبع: https://www.w3schools.com/python/python_variables.asp

دیدگاه‌ها

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری علامت گذاری شده اند.