کدهای دستوری ظاهر در اسکرچ (به رنگ بنفش متمایل به آبی) موارد مربوط به ظاهر شکلک را تغییر میدهند.
شکلک ما میتوانند با استفاده از ظاهر ، از طریق یک حباب گفتار، یک حباب فکری، یا از طریق جلوههای گرافیکی خود ارتباط برقرار کنند.
گفتن و فکر کردن
اندازه
با این بلوکها اندازه شکلک را تنظیم کنید و یا تغییر دهید:
جلوههای گرافیکی
مجموعهای از جلوههای گرافیکی مانند رنگ، چشم ماهی، چرخش، پیکسل، موزاییک، روشنایی و شبح:
حالتها
برای ایجاد یک افکت انیمیشن با شکلکهای خود، میتوانید حالتهای آنها را تغییر دهید.
پسزمینهها
میتوانید پسزمینه را نیز با کدهای این قسمت تغییر دهید:
دید
دو بلوک ظاهرشو و پنهان شو برای نمایش و مخفی شدن شکلک کاربرد دارند:
لایهها
برای تغییر نحوه نمایش شکلکها در رابطه با یکدیگر، میتوانید از لایهها استفاده کنید.
کاربرد کدهای دستوری ظاهر در اسکرچ
تبریک به شما که با کدهای دستوری ظاهر هم آشنا شدید. در آموزشهای بعدی وقتی که از این کدها در ساخت بازیهامون استفاده کنیم آشنایی بیشتری پیدا خواهید کرد.
از کاربردهای این بلوکهای کد میتوان به این مثالها اشاره کرد:
- در یک انیمیشن، دو شکلک داریم که میخواهند باهم صحبت کنند؛ صحبتها بدون صدا و بهصورت نوشتاری در حبابهایی بالای سر شکلکها باشد.
- در یک بازی با هر بار کلیک، شکلک ما تغییر رنگ دهد.
اگر شما هم مثالی در ذهن دارید خوشحال میشویم در بحش نظرات به ما بگویید.
تمرین فراموش نشه!
منبع: https://projects.raspberrypi.org/en/projects/getting-started-scratch/6








