casting در پایتون

casting در پایتون

تعیین نوع متغیر

گاهی ممکن است بخواهید نوع یک متغیر را مشخص کنید. این کار با استفاده از تبدیل نوع (casting) یا همان casting در پایتون انجام می‌شود. پایتون یک زبان شیءگراست و به همین دلیل از کلاس‌ها برای تعریف انواع داده استفاده می‌کند، از جمله انواع اولیه آن.

تبدیل نوع در پایتون با استفاده از توابع سازنده (constructor functions) انجام می‌شود:

  •  int()  یک عدد صحیح (integer) را از یک عدد صحیح، یک عدد اعشاری (با حذف تمام اعشار) یا یک رشته (به‌شرطی که رشته نمایانگر یک عدد صحیح باشد) می‌سازد.
  •  float()  یک عدد اعشاری (float) را از یک عدد صحیح، یک عدد اعشاری یا یک رشته (به‌شرطی که رشته نمایانگر یک عدد اعشاری یا صحیح باشد) می‌سازد.
  • str() یک رشته را از انواع مختلف داده‌ها شامل رشته‌ها، اعداد صحیح و اعداد اعشاری می‌سازد.

مثال برای تبدیل به عدد صحیح

x = int(۱)   # x will be 1
y = int(۲.۸# y will be 2
z = int(“۳”# z will be 3

مثال برای تبدیل به اعشاری

x = float(۱)     # x will be 1.0
y = float(۲.۸)   # y will be 2.8
z = float(“۳”)   # z will be 3.0
w = float(“۴.۲”) # w will be 4.2

مثال برای تبدیل به رشته

x = str(“s1”# x will be ‘s1’
y = str(۲)    # y will be ‘2’
z = str(۳.۰)  # z will be ‘3.0’

در این مقاله با casting در پایتون که درواقع تبدیل نوع داده می‌باشد آشنا شدیم. این مقاله نیز همانند سایر آموزش‌های پایتون وب دانش از وب سایت آموزشی معتبر w3school برای شما آماده شده.

با مطالعه دیگر آموزش‌های پایتون وب دانش ، پایتون را سریع و ساده بیاموزید. تمرین در زمان یادگیری را فراموش نکنید!

ما به شما توصیه می‌کنیم قبل از این مقاله حتما آموزش انواع داده عددی در پایتون منتشر شده در وب دانش را نیز مطالعه کنید.

لطفا نظرات خود را در رابطه با کیفیت آموزش‌های پایتون وب دانش با ما در میان بگذارید. همچنین به ما بگویید که چه آموزش‌هایی را دوست دارید در وب دانش برای شما آماده کنیم.

منبع مقاله

دیدگاه‌ها

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری علامت گذاری شده اند.