ذخیره و بارگذاری صحنه‌ها در یونیتی

ذخیره و بارگذاری صحنه‌ها در یونیتی

این مقاله وب دانش به نحوه ذخیره و بارگذاری صحنه‌ها در یونیتی می‌پردازد.

در پایان روز، وقتی کار نسبتاً زیادی انجام دادید، می‌خواهید پیشرفت خود را ذخیره کنید. در یونیتی، زدن Ctrl + S مستقیماً پروژه شما را ذخیره نمی‌کند.

همه چیز در یونیتی در صحنه‌ها (Scene) اتفاق می‌افتد. ذخیره و بارگذاری نیز همینطور است؛ شما باید کار فعلی خود را به عنوان یک صحنه (با پسوند .unity) در دارایی‌های (Assets) خود ذخیره کنید.

بیایید این کار را امتحان کنیم. اگر Ctrl + S را بزنیم و به صحنه خود نامی بدهیم، یک دارایی جدید در ناحیه دارایی‌های ما نمایش داده می‌شود. این فایل صحنه است.

حالا، بیایید سعی کنیم یک صحنه جدید ایجاد کنیم. برای انجام این کار، در دارایی‌ها کلیک راست کنید و به Create → Scene بروید. به صحنه جدید خود یک نام بدهید و Enter را بزنید.

در حالت ویرایشگر (وقتی بازی در حال پخش نیست)، صحنه‌ها را می‌توان با دوبار کلیک کردن روی آنها در ویرایشگر بارگذاری کرد. بارگذاری صحنه‌ای با تغییرات ذخیره نشده در صحنه فعلی شما، از شما می‌خواهد که تغییرات خود را ذخیره یا حذف کنید.

اولین اسکریپت شما

وارد کردن تصاویر و ثابت نگه داشتن آن‌ها در بازی واقعاً شما را به جایی نمی‌رساند. شاید یک قاب عکس زیبا بسازد، اما یک بازی نه.

برای ساخت بازی در یونیتی، اسکریپت‌نویسی ضروری است. اسکریپت‌نویسی فرآیند نوشتن بلوک‌های کدی است که مانند اجزا به اشیاء بازی در صحنه متصل می‌شوند. اسکریپت‌نویسی یکی از قدرتمندترین ابزارهای در دسترس شماست و می‌تواند یک بازی خوب را بسازد یا خراب کند.

در یونیتی اسکریپت‌نویسی از طریق پیاده‌سازی جاوااسکریپت به زبان سی‌شارپ یا یونیتی، معروف به یونیتی‌اسکریپت، انجام می‌شود (با این حال، با شروع چرخه ۲۰۱۸، یونیتی‌اسکریپت اکنون مرحله منسوخ شدن خود را آغاز کرده است، بنابراین توصیه می‌شود از آن استفاده نکنید). برای اهداف این مجموعه، ما از سی‌شارپ استفاده خواهیم کرد.

برای ایجاد یک اسکریپت جدید، روی دارایی‌های خود کلیک راست کرده و به Create → C# Script بروید. همچنین می‌توانید از تب دارایی‌ها در نوار بالای موتور استفاده کنید.

ایجاد اسکریپت در یونیتی

وقتی یک اسکریپت جدید ایجاد می‌کنید، یک فایل جدید باید نمایش داده شود. فعلاً نام آن را همانطور که هست بگذارید و روی آن دوبار کلیک کنید. IDE پیش‌فرض شما باید همراه با اسکریپت باز شود.

نام اسکریپت خود را به عنوان کلاسی که از MonoBehaviour مشتق شده است، خواهید دید. MonoBehaviour چیست؟ این یک کتابخانه گسترده از کلاس‌ها و متدها است. این کتابخانه به همه اسکریپت‌ها در Unity کمک می‌کند تا از یک یا چند روش مشتق شوند. هر چه بیشتر در Unity اسکریپت بنویسید، بیشتر متوجه خواهید شد که MonoBehaviour واقعاً چقدر مفید است.

متدهای اسکریپت

همانطور که پیش می‌رویم، دو اسکریپت خصوصی داریم که هیچ نوع بازگشتی ندارند، یعنی متدهای Start و Update. متد Start یک بار برای اولین فریمی که gameObject مورد استفاده در صحنه فعال است، اجرا می‌شود.

متد Update هر فریم از بازی را پس از متد Start اجرا می‌کند. معمولاً بازی‌ها در Unity با سرعت ۶۰ FPS یا فریم در ثانیه اجرا می‌شوند، به این معنی که متد Update در حالی که شیء فعال است، ۶۰ بار در ثانیه فراخوانی می‌شود.

اسکریپت‌نویسی Unity به شما امکان می‌دهد از کل کلاس MonoBehaviour و همچنین ویژگی‌های اصلی C# مانند مجموعه‌های عمومی، عبارات لامبدا و تجزیه XML و موارد دیگر استفاده کنید. در درس بعدی آموزش یونیتی وب دانش، اولین کد خود را خواهیم نوشت!

منبع: https://www.tutorialspoint.com/unity/unity_saving_and_loading_scenes.htm

دیدگاه‌ها

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری علامت گذاری شده اند.