در کنار داراییهای خارجی که از برنامههای دیگر وارد میکنید، مانند فایلهای صوتی، تصاویر، مدلهای سهبعدی و غیره،در Unity امکان ایجاد داراییهای داخلی یونیتی نیز فراهم است. این داراییها مستقیماً در داخل Unity ساخته میشوند و نیازی به برنامههای خارجی برای ایجاد یا ویرایش آنها ندارند.
برخی از نمونههای مهم داراییهای داخلی یونیتی عبارتاند از:
- Scenes (صحنهها): اینها مانند “مراحل” بازی عمل میکنند.
- Animations (انیمیشنها): شامل دادههای مربوط به حرکات اشیای بازی هستند.
- Materials (مواد): نحوه تأثیر نور بر ظاهر یک شی را تعیین میکنند.
- Scripts (اسکریپتها): کدهایی که برای اشیای بازی نوشته میشوند.
- Prefabs (پریفبها): مانند “الگو” یا “طرح اولیه” برای اشیای بازی عمل میکنند تا در زمان اجرا ایجاد شوند.
برخی دیگر از داراییهای مهم عبارتاند از: Placeholder (جاینگهدارها)، Sprites (اسپرایتها) و Models (مدلها). اینها زمانی استفاده میشوند که به عناصر موقتی نیاز دارید تا بعداً با گرافیکها و مدلهای واقعی جایگزین شوند.
برای ایجاد یک دارایی داخلی یونیتی، روی پوشه Assets راستکلیک کنید و گزینه Create (ایجاد کردن) را انتخاب کنید. در این مثال، یک مثلث و یک مربع ایجاد خواهیم کرد:
۱. روی گزینه Sprites بروید و روی Triangle (مثلث) کلیک کنید.
۲. همین فرآیند را برای Square (مربع) تکرار کنید.
اکنون دو دارایی گرافیکی جدید خواهید داشت.
در ادامه، داراییهای داخلی بیشتری را بررسی خواهیم کرد، زیرا این موارد برای ساخت یک بازی مناسب ضروری هستند.
منبع: https://www.tutorialspoint.com/unity/unity_internal_assets.htm




