دارایی‌های داخلی یونیتی (Internal Assets)

در کنار دارایی‌های خارجی که از برنامه‌های دیگر وارد می‌کنید، مانند فایل‌های صوتی، تصاویر، مدل‌های سه‌بعدی و غیره،در Unity امکان ایجاد دارایی‌های داخلی یونیتی نیز فراهم است. این دارایی‌ها مستقیماً در داخل Unity ساخته می‌شوند و نیازی به برنامه‌های خارجی برای ایجاد یا ویرایش آن‌ها ندارند.

برخی از نمونه‌های مهم دارایی‌های داخلی یونیتی عبارت‌اند از:

  • Scenes (صحنه‌ها): این‌ها مانند “مراحل” بازی عمل می‌کنند.
  • Animations (انیمیشن‌ها): شامل داده‌های مربوط به حرکات اشیای بازی هستند.
  • Materials (مواد): نحوه تأثیر نور بر ظاهر یک شی را تعیین می‌کنند.
  • Scripts (اسکریپت‌ها): کدهایی که برای اشیای بازی نوشته می‌شوند.
  • Prefabs (پریفب‌ها): مانند “الگو” یا “طرح اولیه” برای اشیای بازی عمل می‌کنند تا در زمان اجرا ایجاد شوند.

برخی دیگر از دارایی‌های مهم عبارت‌اند از: Placeholder (جای‌نگهدارها)، Sprites (اسپرایت‌ها) و Models (مدل‌ها). این‌ها زمانی استفاده می‌شوند که به عناصر موقتی نیاز دارید تا بعداً با گرافیک‌ها و مدل‌های واقعی جایگزین شوند.

برای ایجاد یک دارایی داخلی یونیتی، روی پوشه Assets راست‌کلیک کنید و گزینه Create (ایجاد کردن) را انتخاب کنید. در این مثال، یک مثلث و یک مربع ایجاد خواهیم کرد:

دارایی‌های داخلی

۱. روی گزینه Sprites بروید و روی Triangle (مثلث) کلیک کنید.
۲. همین فرآیند را برای Square (مربع) تکرار کنید.

ایجاد مربع و مثلث

اکنون دو دارایی گرافیکی جدید خواهید داشت.

ایجاد دارایی مربع و مثلث در یونیتی

در ادامه، دارایی‌های داخلی بیشتری را بررسی خواهیم کرد، زیرا این موارد برای ساخت یک بازی مناسب ضروری هستند.

منبع: https://www.tutorialspoint.com/unity/unity_internal_assets.htm

دیدگاه‌ها

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری علامت گذاری شده اند.