کدهای دستوری عملگرها در اسکرچ برای مقایسه متغیرها و مقادیر، انجام محاسبات با اعداد و کار با رشتهها (متن) استفاده میشود.
بلوکهای «بولی» شش ضلعی به عنوان شرایط استفاده میشوند و درست یا نادرست را برمیگردانند. این بلوکها را میتوان در بلوکهای کنترل با ورودی شش ضلعی استفاده کرد.
عملگرهای مقایسهای:
نکته: زمانی که از عملگر = همراه متن انگلیسی استفاده میکنید، میتوانید حروف بزرگ و کوچک را برابر هم در نظر بگیرید؛ در حالت زیر به شما درست را برمیگرداند:
عملگرهای ریاضی:
باتوجه به تصویر زیر، میتوانید اعداد تصادفی را بین دو عدد دلخواه انتخاب نمایید (بین کوچکترین و بزرگترین اعدادی که وارد میکنید):
در اینجا هر عددی بین ۱ تا ۱۰ امکان انتخاب دارد.
عملگرهای و ، یا ، چنین نیست که را میتوان برای ترکیب شرطها استفاده کرد:
بلوکهایی برای کار با رشتههای متنی وجود دارد:
دقت کنید که در کدهای دستوری عملگرها در اسکرچ ، عملگرهای ریاضی بیشتری نیز وجود دارند که برای پروژههای مختلف، مفید هستند.
اگر این کدهای دستوری را بهخوبی درک نکردید، نگران نباشید! برای شما تمرینهایی را آماده میکنیم که در حین تمرین و ساخت بازیها، زمانی که از این دستورات استفاده میکنید به خوبی با عملکردشان آشنا خواهید شد.
منبع: our scratch






